Doček na zemlji

Doček na zemlji

izvor: http://gallery.asiaforest.org/ground+hunting+blinds

Doček

Ova tehnika se može koristiti na zemlji ili na visokoj čeki.

Kao prvo i osnovno kod dočeka na zemlji, potrebno je odabrati sigurno mjesto čekanja kako divljač ne bi mogla osjetiti ni vidjeti lovca te kako bi se lovac mogao osloniti na pušku. Doček na zemlji se koristi samo ukoliko se poznaju navike divljači i njihovo svakodnevno čekanje.

Kod dočeka na zemlji, važno je uzeti u obzir pravila:

  • duljina pucnja do 100-150 m
  • puška se puni tek kada se dođe na mjesto čekanja, a do tada je prazna
  • kada se dođe na poziciju, lovac mora dobro vidjeti prostor oko sebe
  • puška mora biti zakočena
  • mora se provjeriti smjer vjetra - treba naći mjesto gdje vjetar puše u lice
  • procjena divljači (osmatranje dalekozorom)
  • procjena udaljenosti
  • i još mnoge druge

Tehnika dočeka na zemlji iziskuje puno strpljenja i znanja, a najčešće se koristi kod lova sve krupne divljači, predatora, lisica i jazavaca.

Lov dočekom na čeki je manje opasna tehnika jer čeka sakriva lovca od divljači, pa sa samim time daje prednost lovcu za pucanje. Relativno je statična tehnika lova i omogućava dobro uočavanje divljači.

Ova tehnika je najčešće korištena, a odlikuje se jednostavnošću - lovac dođe na čeku gdje sjedi i čeka.

Čeke su lovački objekti, najčešće u obliku kućica, koje služe za doček divljači. One mogu biti otvorene, zatvorene ili poluotvorene. Kod lova na divljač dočekom na čeki, najčešće se koriste puške karabini koje imaju veliku moć i domet.

Puška mora biti ispražnjena kao i kod bilo koje tehnike lova dokle god se ne dođe na čeku gdje se onda puni i zakoči. Važno kod ove tehnike je pronaći najpovoljniji položaj za pucanje, a puca se tek kada je divljač okrenuta bočno. Kada se lov završi, puška se prazni.

Doček na čeki se kombinira još i s vabljenjem, a koristi se najviše u nizinskim lovištima gdje je veća preglednost na divljač.